Recenzii, recomandări

Căutând-o pe Alaska (Editura Trei, 2014, București)
Autor: John Green
Traducător: Shauki Al-Gareeb
„Iar acum cred că e momentul prielnic să spun că era frumoasă. În întunericul de lângă mine, Alaska mirosea a sudoare şi a raze de soare şi a vanilie, iar în acea noapte luminată de o lună firavă vedeam doar silueta ei, excepţie făcând momentele în care fuma, când tutunul aprins al ţigării ei îi învăluia faţa într o lumină roşiatică. Dar, chiar şi pe întuneric, îi vedeam ochii — două smaralde arzătoare. Avea acel soi de privire pătrunzătoare care te făcea să i cedezi.”
Căutând-o pe Alaska, romanul de debut al lui John Green, i-a adus autorului premiul Michael L. Printz acordat de American Library Association şi nominalizarea la Los Angeles Times Book Prize. Cartea spune povestea lui Miles Halter, un adolescent singuratic pasionat de cuvintele rostite de personaje celebre în ultimele lor clipe de viaţă, care pleacă la şcoala cu internat Culver Creek în căutarea a ceea ce Rabelais numea „Marele Necunoscut”.
Acest Necunoscut se dovedeşte mai tulburător decât şi-ar fi imaginat vreodată când în noul său cerc de prieteni îşi face intrarea seducătoarea Alaska Young. Inteligentă, amuzantă, imprevizibilă, Alaska îl atrage într-o lume misterioasă de lumini şi umbre, ce stă sub semnul ultimelor cuvinte ale lui Simón Bolívar, faimosul general imortalizat de Gabriel García Márquez: „Cum o să mai ies eu din labirintul ăsta?”
The Age of Adaline (Secrectul lui Adaline)
Gen: Dramă, Romantic
Cu: Blake Lively, Michiel Huisman, Harrison Ford
 Născută în preajma începutului secolului XX,  Adaline Bowman nu a visat niciodată că va ajunge să trăiască și la începutul secolului XXI, datorită unui moment magic care i-a salvat viața, dându-i totodată tinerețe veșnică.  Adaline se oprește la vârsta de 29 de ani, dar nu își trăiește viața ca oricare alt om.
Această întorsătură spectaculoasă a sorții a pus-o pe Adeline pe o traiectorie nouă care se înșiră pe decade. Ea a trăit și a iubit în timpul celor doua razboaie mondiale și a ajuns până în zilele noastre. Ascunzându-și secretul de toată lumea, cu excepția fiicei sale care este  muritoare, Adaline reușește să depășească cu grație toate situațiile dificile  până când o veche relație se intersectează cu o adevărată șansă la dragoste, amenințând să îi dezvăluie  extraordinarul istoric.

Halsey

Ashley Nicolette Frangipane, cunscută ca Halsey, o anagramă a prenumelui ei, este o cântăreață de 19 ani din Washington, New Jersey. Este birasială, cu tată de origine afro-americană și mamă albă. Și-a început cariera muzicală în 2012 când a lansat o parodie a melodiei ”I knew you were trouble” a lui Taylor Swift. Primul EP poartă numele ”Room 93” și a fost lansat în 2014. Printre cele mai cunoscute melodii ale sale se numără ”Ghost” sau ”Hurricane” și în prezent a semnat contracte cu două mari case de discuri: Astralwerks și Capital Records. Hasley a spus celor de la Teen Vogue că viitorul ei album va fi ”un album feminist furios” și plănuiește să îl lanseze în auust 2015. Acesta se va numi ”  Badlands”. Hasley poate fi găsită pe conturile de YouTube, Instagram și Twitter.

Mihaela DĂOGARU

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *