Sala de Marmură a Casei de Cultură a Studenților din Craiova a găzduit dezbaterea regională „Calitatea educaţiei şi nevoile sociale ale studenţilor” organizată în cadrul celei de-a VI-a ediţii a Congresului Studenţilor din România. La această dezbatere au participat reprezentanți ai organizațiilor studențești din Craiova, Leonard Mănescu, directorul departamentului de management al calității din cadrul Universității din Craiova, Robert Lupițu, vice-președintele Uniunii Studenților din România (USR) regiunea Sud-Vest și Oana Mic, Director Național pe Politici de Tineret în cadrul USR, ea fiind și cea care a ținut ideile în frâu.
|
Foto: Claudia Vasiloiu |
La începutul dezbaterii a fost prezentat rezultatul chestionarului aplicat în perioada 1 aprilie – 1 mai a.c., fiind parte din cadrul congresului ce va avea loc în perioada 17-19 mai la București. Astfel, 14,3% din repondenți sunt foarte multumiți de programul de studiu în care au fost admiși, în timp ce 2,2% sunt nemulțumiți. Un student al specializării Sociologie s-a declarat foarte mulțumit. In opinia sa profesorii comunică foarte bine cu studenții, sunt receptivi la părerile lor și înțelegători. Și specializarea de Limba Engleză oferă satisfacție studenților. „Sunt mulțumit. Profesorii sunt din afara României. Universitatea din Craiova se îndreaptă spre un viitor bun și asta mă mulțumește. Nivelul studenților din afară nu este la fel ca al nostru, sunt mai avansați.”, a declarat un participant la dezbatere.
S-a discutat și problema chestionarului privind evaluarea profesorilor. Tinerii prezenți în sală s-au declarat nemulțumiți de faptul că feedback-ul în urma evaluării nu le este oferit. Aceștia se feresc să dea răspunsurile pe care le consideră temându-se de eventualele reacții ale profesorilor. „Consecințele ar putea să apară la examene!” a mai adăugat un student din sală.
Pe agenda discuțiilor a fost și legea internship-ului. Prin aceasta se dorește recunoașterea voluntariatului ca experiență și plata sesiunilor de internship. „Sper din tot sufletul să fie adoptată. Nu pot să mă pronunț dacă va fi sau nu adoptată. Cred că este un cadru oarecum necesar deși, cum spuneau și alte persoane, suferim de suprareglementări. Este un cadru propice prin care studenții sau absolvenții pot beneficia de internship-uri care au ca background această lege.” a declarat Robert Lupițu, vice-președintele Uniunii Studenților din România regiunea Sud-Vest.
„Pentru a îndeplini calitatea educației este nevoie ca noi să fim actori.”
|
Foto: Claudia Vasiloiu |
Concluziile nu au lipsit. Participanții au căzut de acord că nu trebuie să existe colegialitate între studenți și profesori, iar studenții ar trebui să se mobilizeze pentru ca totul să fie perfect în cadrul Universității. De asemenea, cadrele didactice ar trebui sa nu mai fie conservatoare și să se muleze pe ceea ce știe studentul, nu pe ceea ce nu știe să facă. „Pentru a îndeplini calitatea educației este nevoie ca noi să fim actori implicați în ceea ce presupune procesul de calitate a educației. Fie prin faptul că evaluăm cadrele didactice constant, fără perdele, fără teamă și frică, fie prin inițiative studențești, iar problemele nu trebuiesc ținute pentru noi. Este important să le prezentăm celor care pot să schimbe ceva și să nu ne temem de repercursiuni” a concluzionat Oana Mic, moderatorul dezbaterii.
Claudiu Voicilă și Claudia Vasiloiu