În drum spre Montanologie și Horticultură primul gând care mi-a venit în minte a fost: ce aş putea să învăț?
Ora 8:00 dimineața. Studenții încep să umple băncile într-o sală mare de curs. Pereţii sunt suspect de curaţi. Nicio mâzgălitură, nicio formulă, niciun citat de copiat la examen. Cu cât stai mai mult pe gânduri, cu atât miza e mai mare și îți trec prin minte tot felul de idei: aici nu se copiază pe bănci sau pe pereți, iar studenții sunt foarte deștepți. Nu tu praf, nu tu coji de semințe, chiștoace, pahare de cafea sau pet-uri aruncate la întâmplare. Nu tu studenţi, îmi vine să spun, când văd cât de puţini sunt la ora asta la curs.
Înainte de începerea cursului propriu-zis, Pedologie, profesorul Cristian Popescu stabilește reguli printre care şi fatidica: „Studenții care nu au prezență de 100% nu vor putea intra în parțial”. Începe apoi să predea pe marginea unui power-point, explicându-le studenților noțiunile teoretice prin exemple practice. La fiecare informație nouă, profesorul încearcă să le facă studenților legătura cu informațiile predate cu mult timp în urmă. Profesorul încearcă să poarte un dialog, se vede nevoit să pluseze cu puncte la examene pentru răspunsuri, dar nimic. De ce ar vrea toți 10? Din când în când, aşadar, peste sala de curs se aşterne o linişte de mormânt. După terminarea cursului nimeni nu părăsește sala până când profesorul nu recapitulează ideile importante și face prezența. „Studenții ar trebui să fie mai implicați și să nu mai fiu nevoit să fac cursul cu câțiva dintre ei. Încerc să le explic prin exemple practice ca să înţeleagă,dar tot degeaba”, ne spune prof. univ. dr. Cristian Popescu. Majoritatea studenților de la Montanologie, anul I, au restanțe la această materie.
Sunt mulţi tineri dornici de a-și face o carieră sau propria afacere în domeniu, chiar dacă multe dintre cursuri, iată, îi provoacă. „Am venit la această facultate pentru că locuiesc la țară, sunt învățat cu agricultura și vreau să mă specializez. Agricultura este un domeniu de viitor și consider că se poate găsi o variantă de a face bani mai ușor. Fie un loc de muncă, fie o afacere”, a spus Mădălin Baciu (Montanologie,anul I).
După terminarea cursului de Pedologie, am plecat spre Mașini Agricole. Prof. Alexandru Tudor ne-a explicat componentele unei grape, după care am asistat și la o demonstrație. Pe o porțiune de teren acoperit cu buruieni, a discuit, arătându-ne cum se comportă o grapă în momentul acțiunii. După simularea discuitului, studenții trebuiau să arate componentele grapei. „Studenții din anul I de la Montanologie vor face practică în Grădina Botanică din Craiova și la Banu Mărăcine, însă din anul III se vor duce la Rânca și vor studia de la soluri până la faună”, ne explică prof. Alexandru Tudor
În timpul facultății, studenții de la Agronomie pot pleca pe o perioadă de șase luni în Marea Britanie să facă practică.
Mihaela RÎCU