Luiza Feroiu: Ce v-a determinat să candidați la funcția de decan?

L.F.: Cum vi se pare trecerea de la prodecanat la decanat?
G.I.:E o trecere firească și lină. Nu mi se pare că au apărut mai multe responsabilități decât am avut în cazul prodecanatului. Noi nu am fost mulți prodecani. Am fost doi. Am colaborat foarte bine. Am știut fiecare ce avem de făcut și ne-am făcut lucrurile așa cum a trebuit. În momentul în care am devenit decan, am mai multă privire de ansamblu, am o echipă bună, doi prodecani care și-au luat responsabilitățile și le rezolvă așa cum trebuie, dar, după cum știți, răspunderea este a mea și urmăresc toate lucrurile cu foarte mare atenție.
L.F.: Ce planuri aveți pentru facultate?
G.I.: Am multe planuri pe fiecare dintre direcțiile pe care mi le-am propus în strategie. Pe cea de resurse umane, îmi doresc ca să încurajez dezvoltarea personală a fiecăruia dintre colegii mei. Dacă aceasta presupune timp mai mult pentru cercetare, să îi sprijinim în acest sens. Dacă presupune o promovare pe post, să îi sprijinim în acest sens. Deci, orice prespune dezvoltarea personală a fiecăruia dintre colegii mei. Mi-am dorit să intervin în mică măsură, în dezvoltarea programelor de studii, pentru că ele sunt mai mult dependente de fiecare departament și deci, de directorii de departament respectiv. Ceea ce pot eu să face este să încurajez interdisciplinaritatea, să încurjaez propunerea de programe comune. Din punct de vedere al cercetării, aș dori ca să creez premisele necesare unei bune focalizări pe parte de cercetare, pentru că știm că nu este ușor să fii și cadru didactic, și cercetător în același timp, însă sunt momente în care ai nevoie să fii cumva, înțeles și lăsat să îți duci la bun sfârșit activitatea de cercetare. Mi-am propus să asigur un echilibru între încărcarea timpului fiecăruia dintre cadrele noastre didactice, astfel încât să nu existe inegalități, lucrurile să meargă așa cum ar trebui. Pentru că fiecare dintre noi are competențe legate de un anumit domeniu, putem fi cei mai buni în direcția respectivă. Din punctul de vedere al studenților, mi-aș dori să putem să îi implicăm mai mult în activitățile pe care ni le-am propus. Ei au fost întotdeauna alături de noi, dar uneori am ezitat în a-i implica. Cred că cel mai bine ar fi ca ei să participe umăr la umăr cu noi în promovare de exemplu, a facultății. Este ceea ce am făcut în această admitere și ei au răspuns, într-adevăr, pozitiv.
L.F.: Dintre aceste proiecte, care este cel mai important? Care trebuie aplicat imediat?

L.F.: Ce vă propuneți să faceți ca să îi atrageți mai mult pe viitorii studenți?

„Suntem pe primul loc din punctul de vedere al cercetării, la nivelul Universității din Craiova”
L.F.: Care ar fi principalele valori pe care vrea să le transmită sau chiar să le impună o facultate ca aceasta?
G.I.: Valoarea este, în primul rând, una științifică. Cred că noi, la ora actuală, ne impunem prin valoarea noastră științifică și de pregătire personală a fiecăruia dintre cadrele didactice ale acestei facultăți, dar bineînțeles că toate valorile fundamentale pe care orice om și cetățean le are, de la moralitate, corectitudine, deschidere, sunt promovate de către facultatea noastră. Ceea ce am vrut să impun de la începutul candidaturii mele, este ceea ce s-a dorit a se impune la nivelul universității prin strategia rectorului și anume, transparență. În primul rând, transparența ne asigură încredere unii într-alții și ne face să progresăm.
L.F.: Care sunt performanțele pe care le-a făcut până acum Facultatea de Științe?
G.I.: Ne-am impus la nivelul local, al universității ca având cea mai bună cercetare în ultimii 5 ani de când cunosc eu și cred că și anterior. Deci, suntem pe primul loc din punctul de vedere al cercetării la nivelul Universității din Craiova și este un lucru cu care eu, personal mă mândresc în numele colegilor mei. Este munca tuturor. Am făcut multe acțiuni și ne-am remarcat la nivel național prin colaborări, mobilități, conferințe, festivități și titluri de Doctor Honoris Causa. Ne-am implicat foarte mult la nivel european în proiecte de cercetare.
L.F.: Studenții vin să vă expună problemele pe care le au? Sunt deschiși cu privire la acest aspect?

„Fiecare dintre departamente și-a dezvoltat colaborarea cu mediul socio-economic formidabil”
L.F.: Cum decurg lucrurile la stagiile de practică? Cum vedeți întreaga situație?

L.F.: Vara aceasta sunt studenți care pleacă în Deltă. Ei se plâng că trebuie să-și plătească aplicația. De ce există o astfel de problemă?
G.I.: Parteneriatul nu se face între universitate și hotelul în care locuiesc acești studenți. Ei fac practică topografică în zonă. Parteneriatele se fac cu firmele care asigură așa ceva. Este aproape imposibil ca aceste parteneriate să se facă cu agenți de tip hotelier, însă ceea ce se poate încerca, și asta dorim să facem pe viitor, este să reușim să le obținem sponsorizări pentru aceste deplasări. Lucrurile sunt în discuții și sunt foarte optimistă că vom reuși. Primim din partea Universității ajutorul prin transport. Deci, aceasta nu mai este o chestiune care să implice bani din partea studenților. Ei acolo nu plătesc cursurile și practicile pe care le fac la fața locului. Ceea ce plătesc este cazarea, deocamdată. Această practică până la urmă, nu se impune studenților. Ei dacă reușesc să participe prin efortul personal, se duc. Nu este o chestiune care să implice obligativitatea de a se duce acolo. Cadrele didactice care se duc acolo, se duc, de asemenea, pe cont propriu. Deci, deocamdată mai avem de lucru, dar dacă reușim să obținem sponsorizări (și sunt convinsă că o să obținem, am mai obținut și pentru alte acțiuni), atunci cu siguranță, ei vor beneficia și de cazare, dacă nu gratuit, oricum ea este mult redusă… Sunt grupuri mari, se aranjează prețuri modice…
L.F.:V-ați gândit să introduceți examen scris pentru admiterea la licență?

L.F.: O creștere în numărul celor admiși ar declanșa această schimbare în cazul admiterii?
G.I.: O schimbare în numărul de candidați, cu siguranță, ar duce și la acest lucru. La nivelul Universității, numai specializările care au număr mare de candidați pe loc au un examen de admitere și ceea ce este până la urmă, firesc. Un examen presupune o selecție a unor candidați, nu numai o probă doar de dragul probei. Trebuie să se aleagă cei mai buni.