Sesiunea de examene este piatra de încercare a studenţiei. Am stat de vorbă cu trei studenţi care ne-au spus mai multe despre emoţiile examenelor prin care trec.
Adriana Geamănu (Facultatea de Litere,Pedagogia Învăţământului Şcolar şi Preşcolar; anul I): „Scopul examenelor este acela de a vedea cantitatea de informaţie pe care studentul a acumulat-o de la începutul anului universitar până în present şi efectiv cu ceea ce a rămas în tot acest timp. La felul în care se susţin examenele aş schimba învăţarea mecanică şi cantitatea mare de informaţie. Amalgamul de informaţii creează confuzie şi nu se fundamentează în totalitate. Ar fi mult mai bine dacă am înlocui examinările scrise cu metode alternative (portofolii, prezentări, referate).”
Mihaela Rece (Facultatea de Litere, Specializarea Comunicare şi Relaţii Publice, anul I): „Suntem în plină sesiune iar studentul, de la toate formele de învăţământ va susţine examenele stabilite prin structura anului universitar. Examenele pot aduce şi beneficii. Un examen dificil te obligă să treci prin bibliotecă, ceea ce duce la modelarea ta, îmbogăţirea limbajului şi a imaginaţiei, având un mare impact asupra fiecărui student. Iniţial, facultatea părea destul de lejeră, deşi profesorii pretind un anumit număr de preyenţe, iar dacă una singură lipseşte, ghinionul tău. Suntem în perioda în care ne reproşăm că nu am învăţat la timp şi ne doborâm record după record la nopţi nedormite şi pagini citite. Nu vreau să schimb nimic în modul de susţinere a examenelor, poate pe parcurs când mă ancorez mai bine în acest mediu, deoarece sunt abia în anul I”.
Beatrice Viezure (Facultatea de Drept, Specializarea Drept, anul II): „Pe lângă experienţă în cazul studenţilor de la Drept trecem şi prin simularea celui mai important examen, cel de la INM, Barou etc. Importantă este şi abilitatea de aţi rezuma luni de cursuri în idei esenţiale, dar şi de a le înţelege. Mai sunt câteva beneficii: bursele, reputaţia, însă în prim plan este înţelegerea cursurilor pregătitoare pentru concursurile sociale care urmează. Schimbarea pe care aş aduce-o este stricta egalitate a studenţilor. Aş impune o conduită morală mai pronunţată. Nu cred că ar trebui să încurajăm cu note mari un student care nu ştie să vorbească limba, dar care a tocit sute de pagini în defavoarea altuia care a scris succint şi la obiect.”