Angajatorii la Târgul de job-uri „O șansă pentru dezvoltare”

        În holul central al Universității din Craiova şi în Amfiteatrul  219 a avut loc Târgul de job-uri „O șansă pentru dezvoltare”. Evenimentul s-a adresat în principal studenților și absolvenților şi s-a desfășurat pe 25 octombrie, între orele 11-16.   

 

    Ce au căutat tinerii ne putem închipui. Dar ce caută firmele? Am stat de vorbă cu mai mulţi angajatori şi am aflat.

Angajatorii caută un student/absolvent care să vrea să învețe, să își dorească să lucreze în echipă, să fie o persoană flexibilă, să fi învățat în timpul facultății și este foarte important să aibă note bune.

Studentul/absolventul trebuie să cunoască o limbă străină atât vorbit, cât și scris. Primul pas pe care trebuie să-l facă este depunerea unui CV și a unei scrisori de intenție la adresa de email a firmei la care dorește să lucreze.

După prezentarea la interviu și obținerea postului, angajatorii sunt foarte deschiși cu nou veniții. Timp de câteva săptămâni sunt organizate programe de training și de dezvoltare pentru a îi ajuta să se acomodeze cât mai repede.

 

Mirona Florea – Specialist relații publice și comunicare – Elpreco

Care sunt abilitățile și competențele căutate de firma dumneavoastră la un abolvent/student?

Compania noastră are în componență și ingineri, și economiști, și absolvenți de facultate de chimie. Important este să vrea să învețe specificul industriei noastre: materiale de construcție, producție materiale de construcție, ceea ce este un pic diferit de cam de tot ce va întâlni pe piața de muncă. Să știe, să își dorească să lucreze în echipă, să fie deschis să învețe în permanență. Instruirea la locul de muncă va fi cea mai bună instruie și să vrea să facă.

Cum se desfășoară procedura de recrutare și de selecție la firma dumneavoastră?

În primul și în primul rând când avem  jobs openings să depună un CV la office@elpreco.ro sau direct la sediul companiei, un CV, însoțit de o scrisoare de intenție, urmează procesul de selecție a CV-urilor, contactarea candidaților, interviul propriu- zis, verdictul și în funcție de verdict….

Cum îi ajutați să se adapteze în firmă?

Cred că ne vine firesc, pentru că suntem un colectiv foarte cald și pimitor. Indiferent de departamentul unde ar urma să lucreze, toți colegii sunt foarte deschiși să-i învețe pe cei mai nou veniți, să-i ajute acolo unde au dificultăți. Între departamente, la fel este o comunicare extraordinar de bună. Dacă ai ajuns la marketing asta nu înseamnă că nu vei discuta cu producția, asta nu înseamnă că nu vei discuta cu laboratorul  și toată lumea este deschisă să te învețe și să te ajute.

Ce locuri aveți disponibile în acest moment?

La momentul acesta, pentru absolvenții cu studii superioare, nu prea. Nu avem un job deschis clar acum, însă suntem în continuare în căutare de talente. Oricând este loc de un absolvent care vrea să învețe lucruri noi.

 

Anca Ciobanul –  Key Accounts Manager pentru regiunea Oltenia, UniCredit Bank

Care sunt abilitățile și competențele căutate de firma dumneavoastră la un abolvent/student?

Abillitățile pe care le căutăm noi la viitorii angajați, în primul rând, sunt dorința de a învăța, ne dorim persone flexibile, care au capacitatea să se integreze ușor în organizație și care își doresc foarte mult exact cum spuneam și mai devreme să învețe, asta e cel mai important – motivația lor personală. Până la urmă nu avem niște skilluri pe care le cerem ca și cerințe obligatorii, însă vrem oameni motivați și care vor să evolueze și să învețe în organizația noastră.

Cum se desfășoară procedura de recrutare și de selecție la firma dumneavoastră?

Avem posturi/poziții postate din organizație pe site-urile oficiale. Acolo candidații își pot depune candidatura, își pot depune CV-urile și sunt contactați ulterior de departamentul nostru de HR.

Cum îi ajutați să se adapteze în firmă?

Echipele noastre de profesioniști îi ajută foarte mult pe noii angajați, sunt alături de ei, le oferă informațiile de care au nevoie și cred că flexibilitatea organizației este cel mai important considerent și atunci au tot sprijinul necesar.

Ce locuri aveți disponibile în acest moment?

În acest moment la nivel local, adică în Craiova, nu avem locuri disponibile. Toate pozițiile sunt ocupate. Ne dorim să desfășurăm un program de voluntariat. Studenții pot să vină în practică la noi și pot să vadă exact despre ce este vorba, cum se desfășoară o zi de lucru în UniCredit și vor ști pe viitor în momentul în care vor apărea oportunități dacă este ceea ce își doresc sau nu.

 

Petronela Burcă – Trainer și specialist în HR în BCR

Care sunt abilitățile și competențele căutate de firma dumneavoastră la un abolvent/student?

Prima este abilitatea de a comunica eficient, deschiderea, relaționarea, acele abilități care încearcă pozițiile noastre de lucru cu clienții, să aibă persoana potrivită de comunicare.

Cum se desfășoară procedura de recrutare și de selecție la firma dumneavoastră?

Cumva în funcție de modalitatea în care primim CV-urile. Până la urmă nu suntem restrictivi cu privire la modalitatea în care ajunge candidatul la noi, avem și poziții pe care le postăm pe site-uri externe, pe site-ul băncii pentru pozițiile externe, în primul rând către colegii care au lucrat part time, de exemplu studenții care încă sunt în curs de  finalizare a facultăților. Pe ei în primul rând îi dezvoltăm, îi creștem și apoi pe pozițiile libere aducem alte persoane, studenți sau dacă sunt pozitivi cu experiență atunci din postările externe, aducem prin aplicarea lor în unitățile noastre sau pe site, selectăm CV-urile, ne vedem la interviuri și în funcție și de preferințele lor și de modalitatea de îndeplinire a condițiilor selectăm. Nu este o procedură complicată și nici îndelungată, dimpotrivă.

Cum îi ajutați să se adapteze în firmă?               

Avem un program foarte bun de induction și training și dezvoltare în prima lună după angajare. Timp de 3 săptămâni facem training intens, 2 sau 3 săptămâni în funcție de poziția pe care intră în bancă, pe premisele băncii, pe modalitățile de comunicare și de servicii cu clienții, de vânzări, cursuri tehnice pentru aplicațiile informatice cu care lucrăm în bancă, astfel încât după o lună să fie gata pregătit de lucru fără nici un fel de risc.

Ce locuri aveți disponibile în acest moment?

În momentul acest avem două poziții. Pozițiile de lucru cu clienții pe front office în unitățile bancare pentru zona noastră: partener servicii clienții și partener clienți retail, diferența între cele două este că în a doua categorie de poziție, necesită un pic de experiență, pentru că acolo se întâmplă acordarea de credite, consilierea clienților noștrii către modalitatea de a acorda un credit.

 

Cotoi Cristian Ovidiu – manager pe departamentul de vânzări și inginerie la BATM Systems

Care sunt abilitățile și competențele căutate de firma dumneavoastră la un abolvent/student?

În primul rând, căutăm cunoașterea limbii engleze atât vorbit, cât și scris, o facultate cu specific tehnic terminată, cunoștințe despre partea electrică.

Cum se desfășoară procedura de recrutare și de selecție la firma dumneavoastră?

În urma unui interviu, bineînțeles. După un interviu ne uităm după, în cazul în care există, experiență, ce facultate a terminat, dacă are mintea deschisă, lucruri de care poți să îți dai seama după un scurt interviu.

Cum îi ajutați să se adapteze în firmă?

După angajare, o perioadă de 3 luni este training, în care nu are nici un fel de responsabilitate, doar să învețe programul și procedurile noastre.

Ce locuri aveți disponibile în acest moment?

Avem două locuri de design engineer și un loc de inginer de procese.

 

Sonia Grosu – Specialist Marketing în cadrul companiei  CS România.

Care sunt abilitățile și competențele căutate de firma dumneavoastră la un abolvent/student?

În primul rând, ne interesează să fie un student bun, să fi învățat în timpul facultății, contează mai ales că nu ai experiență prezentată în CV, e foarte important să aibă note bune și bineînțeles cunoștințe mai ales la joburile noastre entry levels sunt foarte importante cunoștințe basic sau medii de semen de  limbaj C. Noi suntem pe partea de informatică, limba engleză e obligatoriu și franceza e un atu și bineînțeles abilități de leadership, să fie dinamic, să fie cu chef de muncă.

Cum se desfășoară procedura de recrutare și de selecție la firma dumneavoastră?

Așteptăm CV-urile și scrisoarea de intenție pe adresa noastră de e-mail,  resurseumane@c-s.ro și apoi după selecția CV-ului se face o întâlnire cu HR-ul și managerul de proiect – interviu tehnic. Dacă trece de acest interviu este chemat și la un interviu cu managerul companiei, bineînțeles dacă totul este în regulă, eu știu că la noi totul este în regulă.

Cum îi ajutați să se adapteze în firmă?

Există întotdeauna procesul de formare. Absolut toată lumea care intră pe un proiect nou are o perioadă de formare, în funcție de necessitate, de la o săptămână la 2-3 sau poate chiar  o lună  și întotdeauna managerul de proiect sau persoana responsabilă de noul angajat face training și îi ajută să se adapteze și bineînțeles noi avem și activități de echipă și sociale și atunci cunoaște restul colegilor din companie.

Ce locuri aveți disponibile în acest moment?

În acest moment avem entry level junior software tester pentru persoanele fără experiență, dar avem nevoie și pentru persoanele care au terminat deja/absolvit – C developer și java  divrecon.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.