Cum se pregătesc studenții pentru sesiune

Cel mai tensionat moment al anului pentru fiecare student este sesiunea. Cum studenții sunt destul de creativi, au numit-o Stresiune. Într-o așa perioadă stresul trebuie lăsat la o parte, pentru ca eforturile să dea roade la final.

Am stat de vorbă cu câțiva studenți care ne-au împărtășit experiența lor de până acum în privința sesiunii.

„bilețele motivaționale”

Adriana-Elena Dumitrescu (Drept, anul II): „Un prim lucru ajutător pentru sesiune este participarea la cursuri. Poate nu suntem conștienți de asta, dar ajută enorm. Apoi eu obișnuiesc să-mi aranjez materia în așa fel încât să-mi fie mai ușor. Sunt una dintre persoanele care învață mai bine citind propriul scris, așa că-mi rescriu o parte din materie, dar mai succint, îmi subliniez, folosesc culori, pentru a-mi rămâne imaginea în minte. Foarte important este cum ne gestionăm timpul, iar cum motivația ne cam lipsește, le sugerez și altora să facă ce fac eu, mai exact să-și atașeze în cameră bilețele motivaționale.”

„Stresul e mare, mare și mare.”

Vanesa-Maria Vișan (Medicină): „sesiunea e cel mai stresant moment al fiecărui semestru, deși încă din timpul anului încerc să îmi sintetizez materia și să mai trec prin ea. Stagiile și orarul super încărcat mă pun în dificultate. Pentru început iau un carnețel în care îmi notez datele examenelor și numărul de zile pentru fiecare. La fiecare examen îmi notez tematica sau subiectele și mi le împart pe zile în așa fel încât să-mi rămână și timp de repetat. Dacă trec doar o dată prin materie nu e suficient, pentru că automat uit tot. Abia la a doua trecere încep să-mi reamintesc. E normal, așa funcționează creierul uman. Stresul e mare, mare și mare (râde)”

Pentru Vanesa e foarte important și felul cum se hrănește și, bineînțeles, odihna, care e un factor principal în învățarea și înțelegerea mai ușoară a informațiilor. „Nu sunt adepta nopților albe, doar în cazuri super extreme. Scheme, notițe și videoclipuri, poze în cazul meu. Mă ajută mult să citesc și cu voce tare, memoria auditivă. Cel mai important e să rămâi calm și să iei totul în serios. Sunt momente și când clachezi și cel mai bine e să iei o pauză în care să te plimbi sau să ieși în oraș, să faci ceva care îți place. Că doar nu suntem roboți. Liniștea ta interioară, psihică și credința joacă un rol și mai important. Trebuie să fii cu gândul acolo, în cărțile tale, nu la alte probleme și situații care îți pot perturba atenția.”  

„chiar dacă nu-i vedem scopul, el există”

Ionuț Papa (absolvent al Facultății de Psihologie, București): „Mereu am căutat să combin informaţiile cu raportări la exemple concrete. La psihologie e relativ ușor să găsești tot felul de exemple în lumea exterioară și să îți legi informația de acele exemple. Depinde însă și cum percepi a învăța – să știi mecanic fiecare virgulă dintr-o carte sau să îți faci o schiță cu lucrurile care te interesează și pe care să ți le însușești pentru o viață. Eu nu am fost un student model. Am învățat atât cât simțeam că de acele informații voi beneficia direct eu, iar apoi și alții. Evident au fost și materii la care, deși nu rezonam, a trebuit să învăț. Trebuie să le dai un sens. Nu au folosință pentru tine, dar găsești ce impact a avut acea informație pentru alții în trecut și așa te poți raporta și îți poți însuși totul mai ușor. În sesiuni, deși încă de când vine vacanța te minți că înveți în timpul liber, nu o faci, de fapt. Tot între examene te apuci de studiu. Pentru mine ăsta e un avantaj, aș zice, că funcționez bine în situații cu multă presiune și rămân calm și concentrat pe informație, chiar dacă examenul bate la ușă.

Pentru cei care învață mai greu, e important să afle ce fel de memorie au. Unii însușesc informația când o ascultă, alții vizual, prin schițe.  Dacă știi ce memorie ai, știi și ce să cauți.  Vezi dacă găsești un videoclip să îți explice, îți planifici o schiță. Și sens- informația aia, chiar dacă nu-i vedem scopul, el există. Dacă îi afli scopul devine mai ușor de însușit.”

„îmi analizez situația pe hârtie”

Alexandra Băluță (Medicină, anul I): „În sesiune încerc să-mi organizez timpul foarte bine. Recurg la stereotipuri cum ar fi să îmi fac un calendar cu examenele care vor fi în următoarea perioadă pentru a avea o imagine de ansamblu și să îmi analizez situația pe hârtie. Încerc să distribui fiecărei zi o sarcină, un anumit număr de pagini învățate sau un anumit timp alocat fiecărei materii. În timpul sesiunii mă trezesc de dimineață, fiindcă atunci asimilez eu informația mai bine. Nu uit de pauze, am nevoie și de odihnă pentru a avea randament. Mă folosesc de cele mai multe ori de scheme, de markere pentru a-mi sublinia cuvinte cheie.”

„Pace!”

Mihai Sprîncu (Inginerie Electrică, anul IV): „Sala de lectură mi-a devenit mai nou cameră și sper să duc totul la capăt. Sfat? Nu lăsați totul până în ultimul moment, nu pierdeți nopțile degeaba și încercați să dormiți! Pace!”

Cam așa încheie Mihai scurtul meu articol despre pregătirea în privința examenelor.

Ca o concluzie, mâncați cum trebuie, odihniți-vă, încercați să vă păstrați calmul, tratați totul cu seriozitate și găsiți-i un sens fiecărei informații pe care o auziți sau vedeți.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *