„Fără meditații, nu poți lua o notă mai mare”

Unul dintre subiectele principale discutate în vara lui 2020 este sistemul de învățământ din România. Vloggerul Selly (Andrei Șelaru) a publicat un videoclip pe canalul său de YouTube, în care critică dur sistemul de învățământ românesc și face apel la o schimbare în sistemul românesc de educație. Analiza sa a stârnit foarte multe controverse atât în rândul elevilor, al profesorilor, cât și la Ministrul Educației. Un fost ministru, Daniel Funeriu, face parte dintre cei care îl atacă dur pe Selly pentru ceea ce a spus pe Youtube si ne explică de ce „educația financiară” nu trebuie predată în şcoli și „conduita preventivă se învață la şcoala de şoferi, nu la ciclul primar.” 

Am întrebat și alți elevi din România să vedem și perspectiva lor despre sistemul de învățământ.

  1. Ce părere ai despre sistemul de învățământ?
  2. Ce materie crezi că este destul de importantă și nu se face? 
  3. Te pregătește scoala pentru notă mare in examen, fără să ai nevoie de meditație?
  4. Este educația financiară importantă încă din şcoala primară?

Călin Șegău (Colegiul Național „Elena Cuza”, clasa a XII-a, Craiova)

Fără meditații, clar notele ar fi unele mult mai mici.

  1. După părerea mea, sistemul nostru de învățământ este mult prea înapoiat. Se pune mult accent pe cantitatea de informații și se face prea puțin legătura cu viața, iar elevii sunt pregătiți pentru examene, nicidecum pentru viață.
  2. Cred că o materie foarte importantă pentru dezvoltarea personală a elevilor care nu se predă în scoala românească este „Educația pentru sănătatea psihică”. Tot mai mulți elevi din România cedează psihic în anumite situații întâlnite sau legate de școală, și nu numai. O asemenea educație ar fi capabilă de a pregăti elevul pentru anunite situații din viață, unde este foarte mare nevoie de a-ți stăpâni mintea și mai important, calmul.
  3. După părerea mea, nu. Fără meditații, clar notele ar fi unele mult mai mici. Materia predată în școli este în unele cazuri incompletă, iar în altele, mai mult decât completă, responsabilitatea profesorului față de elev este una mică, fără să-și acorde interesul într-un procentaj de 100% față de elev, pot spune că materia predată la școală este superficială și fără ore suplimentare de învățat, adică meditații, școala nu are capacitatea de a pregăti elevul pentru o notă mare în examene.
  4. Nu aș spune neapărat „importantă”, copiii din școala primară nu sunt dezvoltați atât de bine psihic pentru a înțelege anumite aspecte despre bani, adică nu cunosc foarte bine termenul „financiar”. Într-adevăr, minimul despre această educație este ar trebui să-l aibă și elevii primari, dar să nu se pună accent foarte mare pe educația financiară la nivelul claselor primare pentru că le va îngreuna situația de înțelegere și adaptare la materie.

Andreea-Maria Bălan (Colegiul Național „Cuza Vodă”, clasa a XII-a, Huși) 

Trebuie să înveți un copil cum să gestioneze banii.”

  1. Consider că sistemul de învățământ din România este destul de înapoiat. Pe lângă un program foarte aiurea, te trezești la 6-6:30 ca să ajungi la prima oră, unii profesori nu sunt dedicați, nu își dau interesul pentru ca tu, elevul din bancă, să înțelegi ceva. Ei doar îți dictează lecția, o înveți mecanic acasă, neînțelegând nimic din ea și te asculta a doua zi pentru o nota. Sunt de părere ca ar trebui să existe mai mult dialog între profesor-elevi, să ni se explice niște lucruri exact pe interesul nostru. Chiar mi-aș dori din suflet să se schimbe acest lucru.
  2. Istorie. Și nu este vorba că nu se face, e vorba că nu ni se explică niște termeni. Fiind pe profil filologie, dau bac-ul la istorie, mie îmi trebuie niște explicații foarte clare în legătură cu anumite chestii și din cauza aceasta, că ni se dă un exemplu-două oral, nici nu am timp să mi-l notez, sunt nevoită să fac meditații doar pentru a lua o notă mare în bac. Poate dacă nu ar mai fi atât dezinteres la oră nu ar mai fi nevoie de alte ore suplimentare pe săptămână.
  3. Nu. Pentru notă mare, în niciun caz, pentru că la liceu nu există acea pasiune de a face ora, deoarece fie îți este frica de profesor, fie el nu te ajută și nu are răbdare cu tine să îți explice anumite probleme din lecție. Unor profesori chiar nu le pasă de noi și de viitorul nostru.
  4. Categoric este importantă. Trebuie să înveți un copil cum să gestioneze banii, să fie mai responsabili în acest domeniu.

Andrei Victor (Liceul Tehnologic Energetic, clasa a XI-a, Craiova).

înveți pentru evaluări naționale multe chestii care nici nu o sa te ajute mai târziu.

  1. Sistemul de învățământ din România mi se pare extrem de folositor în ciclul primar, unde chiar înveți lucruri elementare, te dezvolți frumos din punct de vedere cultural si chiar ai ce băga la cap.
    În a 2-a etapă lucrurile devin puțin mai plictisitoare, înveți pentru evaluări naționale multe chestii care nici nu o sa te ajute mai târziu. Programa din ciclul gimnazial este chiar încărcată și nu ai timp sa te dezvolți personal mai deloc. Iar la liceu mi se pare aberant deoarece ai multe materii inutile și sunt cerințe pe măsură la fiecare dintre ele. Părerea mea este ca în acest stadiu, elevul trebuie să se focuseze mult mai mult pe profilul ales dar și pe viata personala și pasiunile lui.
  2. O materie destul de importantă este educația financiară.
  3. În mod normal școala, are obligația să te pregătească pentru o nota mare în examen, dar în majoritatea cazurilor nu este aşa. Modul de predare variază de la profesor la profesor, unii neavând suficientă răbdare pentru elevi, aceștia fiind nevoiți sa meargă la pregătire ca să reușească ceva la un examen important. În cazurile extreme profesorul pune note mici în speranța că elevul va merge la pregătirea în particular oferită de el.
  4. Educaţia financiară este extrem de importantă încă din școala primara deoarece elevul trebuie să învețe să își gestioneze corect bugetul, să își facă un credit și să economisească încât să îl ajute pe viitor.

Iza Maria Vilcu (Colegiul Naţional „Sfântul Sava”, clasa a X-aBucurești ).

sistemul de învățământ românesc nu e chiar asa de prost precum zic majoritatea persoanelor.

  1. Eu cred că sistemul de învățământ din Romania „își face treaba”, adică înveți și, la sfârșitul zilei, rămâi cu ceva informații, dar normal că există loc de mai bun. Stăm prea mult la şcoală, în scaun, fără să ne dezvoltăm personal, fără să învățăm despre economie. Soluțiile pe care le auzim peste tot: să se scoata anumite ore, să se introducă ore de economie, dezvoltare personală, dar de ce să nu stea elevul până la ora 5-6 la scoala de la ora 7, dar se fie 2 ore de sport/zi minim, pauză de prânz 1 ora, ore de 40 min cu pauză de 20, elevul să-și aleagă ce ore vrea, să fie opționale de economie si dezvoltare personală. În concluzie, cred că sistemul de învățământ românesc nu e chiar asa de prost precum zic majoritatea persoanelor, dar nici la cel mai bun nivel nu este, dar problema nu e neapărat sistemul în sine, ci şi profesorii care ar trebui aleşi nu doar pe baza cunoștințelor, ci şi pentru modul cum comunica cu elevii şi cum îi atrag spre materia pe care o predau.
  2. Materii precum economia, sa înveți să investești banii, dezvoltare personală.
  3. Am trecut destul de recent prin evaluarea natională la care am luat 10 la mate, 9.70 la română, dar nu aș fi făcut-o fără meditații. De ce? Simplu, profesorii la şcoală nu-și dau atât de mult interesul la oră, deci nu înveți destul cât să iei peste 9. Profesorii care fac meditații, își iubesc materia, majoritatea. Ei văd acest lucru ca un „joc”, iar tu eşti personajul principal. Rolul meditatorilor în acest joc este să vă motiveze să vă placă materia predată și să o învățați din plăcere, în timp ce la scoală este mult prea greu într-o oră, ca profesor, să te asiguri că toţi cei 30 de elevi au înțeles. În plus, majoritatea elevilor în ore fac gălăgie, nu sunt atenţi şi de aceea nu se face nimic în ore. Așadar, fără meditaţii, nu poți lua o notă mai mare.
  4. În opinia mea este, dar nu ceva de maximă importanță. După ce elevii sunt stăpâni pe adunări, scăderi, înțelesul problemelor la matematică, se poate adăuga educația financiară, dar saă se vorbească subiecte uşor de înțeles: cum se produc banii, de ce îi folosim, cum îi câștigăm, idei transmise sub forma unor animații, i-ar putea ajuta să înțeleagă mai bine, producerea, istoria banilor, dar din clasa a 5-a, fără doar şi poate, educația financiară trebuie adaugată, și teme mai serioase să fie abordate, deoarece majoritatea vor primi bursă și trebuie să ştie cum să o folosească.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.