Proiectul de voluntariat ClearAir-Cv a fost lansat joi, 22 octombrie, pe platforma zoom.us și va face din Craiova al doilea oraş din România care beneficiază de o reţea urbană independentă pentru măsurători meteo şi de calitatea aerului, după Bucureşti.
La conferința de lansare, printre alții, au participat: Mihaela Tinca Udriștioiu, de la Departamentul de Fizică al Universităţii din Craiova și managerul proiectului , Cristian Şarpe (Universitatea din Kassel, Germania), membru în echipa de implementare, Iuliana Velea de la Centrul Meteorologic Regional Oltenia, Victor Marius Pîrvan, care se va ocupa de programarea senzorilor şi Constantin Fecu, reprezentantul OMV.
,,Proiectul este un experiment și poate reprezenta un punct de pornire în rezolvarea problemei poluării. Are ca scop conştientizarea populației cu privire la importanţa calității aerului pentru sănătatea acesteia. Acum suntem în faza de achiziție a componentelor, iar senzorii vor fi gata în ianuarie-februarie’’, a spus Mihaela Tinca Udriștioiu.
Proiectul de voluntariat este finanţat de OMV Petrom şi are un buget de 3000 euro. Echipa de implementare este alcătuită din zece studenți ai Departamentului de Fizică, Ucv, patru cadre didactice de la Fizică şi unul de la Jurnalism, Ucv, o persoană de la Centrul Meteorologic Regional Oltenia, un cercetător de la Administrația Națională de Meteorologie şi cinci voluntari OMV Petrom.
,,Proiectul are scop educativ. Studenții învață să facă astfel de senzori, să îi monteze, să îi înglobeze într-o rețea, iar elevii din licee învață cum să respecte munca altora şi să îi sprijine”, a mai spus Mihaela Tinca Udriștioiu.
Sunt preconizate următoarele rezultate: realizarea unei rețele urbane alcătuite din 6 stații meteorologice și 10 senzori de particule pentru realizarea unor măsurători meteorologice și de calitate a aerului, realizarea unui site web cu pagină de Facebook asociată care vor furniza informații la liber, pentru comunitatea locală, pe baza măsurătorilor efectuate de senzorii și de către stațiile meteo şi dezvoltarea unei campanii de conștientizare a publicului larg despre importanța stării vremii și a calității aerului pentru sănătate.