Bullingul, o problemă reală.

                  De cele mai multe ori părinții sunt de părere că în viața unui elev nu există motive de supărare, altele decât luarea unei note mici, adevărul? statutul social, aspectul fizic și lipsa de integrare duc la adevăratele probleme care fac legătura directă cu fenomenul de bullying. Studiul Fundației "Salvați Copiii" România arată că unul din patru copii a fost umilit în fața colegilor: https://www.salvaticopiii.ro/sci-ro/files/10/10551dfa-f0b2-4cb0-a103-08d811dc31a9.pdf. Frica de comunicare si starea de nesiguranță fac ca școala să devină un chin pentru copii ajunși victime și  care se pot indrepta rapid către stări de anxietate. 
''...sunt întamplări negative care  pot afecta  viața unui copil, de cele mai multe ori nevinovat.''

Mădălin Ghencioiu (student la facultatea de Facultatea de Medicină și Farmacie din Craiova, anul II)
Isabelle Iacovici: Ai fost victima bullying-ului în școală/ liceu?
M.G : Victima bullying-ului nu am fost niciodată, dar am asistat la așa ceva neâcurajând actiunea, pentru că sunt întamplări negative care  pot  afecta  viața unui copil, de cele mai multe ori nevinovat.
I.I: Din punctul tău de vedere de ce se ajunge la acest tip de agresiune în școli?
M.G : Exista din cauza  lipsei de educație și a  exemplelor negative din viața familială, probleme ale parinților din care copiii au de suferit și se exteriorizează intr- un mod negativ cum ar fi bullying-ul.
I.I : Ce măsuri crezi că s-ar putea lua pentru a reduce rata de bullying din România?
M.G : Ar putea fi redusă  prin adăugarea unor activițati educative în programul școlar, predate de către cadre didactice specializate.
I.I : Cât de mult contează implicarea unui cadru didactic?
M.G : Implicarea unui cadru didactic este foarte importantă în viața elevilor pe plan educativ cat și informativ.
"Unele persoane iși doresc să-și arate superioritatea in fața altora."
Cosmina Băluță ( studentă la Facultatea de Litere specializarea Jurnalism, anul II )
Isabelle Iacovici: Ai fost victima bullying-ului în școală/ liceu?
C.B: Nu, nu am fost victima bullying-ului în școală.
I.I : Din punctul tău de vedere de ce se ajunge la acest tip de agresiune în școli?
C.B:  Unele persoane doresc să-și arate superioritatea în fața altora. Vor să-i facă pe alții să se simtă umiliți. Aceste lucruri pleaca de la anumite probleme personale cum ar fi lipsa banilor, ceilalti profită de aceste aspecte și de aceea se ajunge la aceste agresiuni.
I.I : Ce măsuri crezi că s-ar putea lua pentru a reduce rata de bullying din România?
C.B : Familia cred că ar fi în măsură să-și ajute copii să treacă peste această situație. Ar trebui să ia atitudine în fața celor care recurg la astfel de gesturi.
I.I : Cât de mult contează implicarea unui cadru didactic?
C.B : Implicarea unui cadru didactic conteaza foarte mult, deoarece acesta aplanează situația și poate lua măsurile necesare pentru a nu mai avea loc astfel de agresiuni in școli.
  ".....sunt ghidați de mici după anumite valori superficiale"
Elena Pătru ( studentîă la facultatea de Facultatea de Medicină și Farmacie din Craiova, anul I)
I.I : Ai fost victima bullying-ului în școală/ liceu?
E.P : Da, dar nu vreau să intru în detalii.
I.I : Din punctul tău de vedere de ce se ajunge la acest tip de agresiune în școli?
E.P : Pentru că  marea majoritatea copiilor sunt ghidați de mici după anumite valori superficiale. Unii copii  provin din familii defavorizate cărora   nu li se  oferă condițiile necesare educației și nici un mediu care să-i ajute în dezvoltarea personală, asta îi face să se simtă inferiori și să reacționeze în diferite moduri uneori bune alteori rele, astfel devenind victime sau chiar agresori. Școlile se axează pe materiile considerate importante, dar care defapt nu ii vor ajuta pe viitor, dar mai ales nu-i vor invăța să  fie oameni cu cei din jurul lor.
I.I : Ce măsuri crezi că s-ar putea lua pentru a reduce rata de bullying din România?
E.P: Ar trebuii ca școala să se axeze mai mult pe orele de dirigenție, iar acestea să fie făcute de psihologi bine pregătiți, copii să fie invățați de către aceștia cum să se poarte în  societate. Din păcate  majoritatea dintre elevi  se duc la școala doar pentru distracție și  pentru a glumi pe seama unor  anumiți colegi sau cadre didactice.
I.I : Cât de mult contează implicarea unui cadru didactic?
E.P : Implicarea unui cadru didactic contează foarte mult, dar deseori aceștia nu au puterea de a se impune în fața elevilor, ajungând chiar ei sa fie luați în derâdere .
"...copii care agresează sunt agresați la randul lor.."
Denisa Oproiu (absolventă a Liceului de Arte Marin Sorescu din Craiova)
Isabelle Iacovici: Ai fost victima bullying-ului în școală/ liceu?
D.O :  Nu
I.I : Din punctul tău de vedere de ce se ajunge la acest tip de agresiune în școli?
D.O : Deseori se ajunge la violență deoarece copii care agresează sunt agresați la randul lor acasă, astfel ei consideră că asta face parte din normalitate, un joc negativ de domino.
I.I : Ce măsuri crezi că s-ar putea lua pentru a reduce rata de bullying din România?
D.O: Cred că un psiholog în școală ar ajuta mult la reducerea bullying-ului.
I.I : Cât de mult contează implicarea unui cadru didactic?
D.O:  Contează destul de mult, deoarece la școală iți petreci cel mai mult timp.
"Copii ce văd acasă, fac și afară....."
Iuliana Cârciumaru (studentă la Universitatea din Craiova, Facultatea Horticultură)
Isabelle Iacovici: Ai fost victima bullying-ului în școală/ liceu?
I.C: Nu
I.I : Din punctul tău de vedere de ce se ajunge la acest tip de agresiune în școli?
I.C: Pentru ca trăim intr-o țara în care este permisă treaba asta, faptul că nu se iau măsuri rapide și eficiente nu fac decat să încurajeze situațiile de genul.
I.I : Ce măsuri crezi că s-ar putea lua pentru a reduce rata de bullying din România?
I.C: Poliția ar trebuii să dea mai multă importanță minorilor, dacă sunt mici nu inseamnă ca sunt și inocenți, îi ignoră acum și peste cațiva ani dupa ce devin majori se confruntă tot cu ei și cu  aceeași problemă poate chiar mai gravă. Iar părinții ar trebuii sî îi educe pe copii, să le explice cum se face diferența dintre bine și rău. Copii ce văd acasă, fac și la școală sau în general în societate.
I.I : Cât de mult contează implicarea unui cadru didactic?
I.C:  Din punctul meu de vedere, implicarea unui cadru didactic nu contează deloc, nu par să mai aibă putere de mult.


Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *