47 de ronini (Recenzie)

Cultura niponă fascinează de mult timp Occidentul. Ultimul samurai cu Tom Cruise sau romanul lui James Clavell, Shōgun, sunt creații în care eroul (străinul) ajunge în Japonia și este cucerit treptat de traiul nativilor.

Crăciunul lui 2013 a adus pe ecrane pelicula 47 de ronini, în regia lui Carl Rinsch. Primul film cu acest nume, alb-negru, a apărut în 1941. Reprezentarea modernă a legendei celor 47 aduce în plus fantasmagoricul popular japonez: himere, demoni și vrăjitoare.

Kai (Keanu Reeves) este un copil găsit și crescut de lordul regiunii Ako, Asano (Min Tanaka). Lordul din Nagato, Kira (Tadanobu Asano) urmărește să îl înlăture pe Asano și să pună mâna pe Ako.

Cu ocazia vizitei Shōgunului în Ako, Kira, ajutat de o vrăjitoare (Rinko Kikuchi) îl întoarce pe liderul Japoniei împotriva lui Asano. Bătrânul daimyo este obligat să se sinucidă ca să-și păstreze onoarea. Kira devine lordul Ako și urmează să se însoare cu Mika, fiica lui Asano și iubita lui Kai. Îi alungă pe samuraii lui Asano, care devin ronini, oameni fără stăpân, fără onoare.

În frunte cu Oishi (Hiroyuki Sanada) și Kai, cei 47 de ronini din Ako vor răzbuna moartea stăpânului. În încercarea lor sunt surprinși de trucurile vrăjitoarei lui Kira și de oastea tiranului. Găsesc sprijin în demonii pădurii, care le oferă săbii magice, și în circarii de la nunta lui Kira, care îi ajută să se strecoare în cetatea lordului feudal.

Răzbunarea lor nu rămâne nepedepsită. Shōgunul le poruncește să-și facă sepukku și salvează moștenirea Ako-ului prin fiul lui Oishi.

Filmul surprinde începutul relațiilor dintre străini și autohtoni. Niponii fac negoț cu olandezii. Eroul însuși provine din amestecul celor două culturi: tată englez și mamă japoneză.

Dragostea dintre Kai și Mika, dar și dintre Oishi și soția sa reprezintă un etalon al relației masculin – feminin în societatea japoneză. 
Nicușor GAVRILĂ

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *