O zi cu așii din Social Media

Programul ,,Social Media for Students” a dat startul unei noi întâlniri, de data aceasta la Craiova, după edițiile din București și Iași.  Atât pasionații  cât și curioșii în social media s-au reunit să-și testeze cunoștințele, alături de speakeri  în domeniu.


Luni, 10 mai. În sala ,,Filip Lazăr” a Filarmonicii Oltenia Craiova, celebrități ale blogosferei au prezentat un curs în Social Media.

În prima parte a trainingului, bloggerul Cristian Manafu a explicat strategia campaniilor de Social Media. ,,Social Media este o nouă zonă de carieră în momentul acesta, care se deschide și crește cel mai mult. Dacă vrei să promovezi un proiect în Social Media trebuie întâi să știi ce vrei să comunici, cui și pe ce canale.

 ,,Nu poți citi manuale de Social Media și s-o înveți. N-ai cum!”
Cristian China-Birta, alias ,,Chinezu”,  a prezentat modul în care poți să folosești blogurile în campanii de promovare. Printre exemplele cele mai dificile de campanii strategice s-au numărat firme ca ,,EcoRom”, ,,Recolamp” și  ,,vALLuntar”.  A arătat că promovarea de reciclarea becurilor arse nu e imposibilă. Și nici cea a colectării de ambalaje. Trainerul a mai adăugat că, deși ți se oferă baza teoretică, fără  exercițiu este inutilă. ,,Nu poți citi mauale de Social Media și s-o înveți. N-ai cum!”. 

Un studiu de caz a fost cel al lui Lucian Prejbeanu, deținătorul site-ului ,,craiovaforum.ro”. Acesta a punctat faptul că dacă vrei rezultate, trebuie să investești. Un altul a fost cel al comunității Bitdefender. Întrebat despre cum reușesc ei să-și mențină comunitatea activă, Andrei Cismaru, membru al echipei Bitdefender, a răspuns: ,,Avem o abordare foarte friendly. Le dăm clienților  fideli licențe, kituri, recompense promoționale.”
Termeni ca ,,storytelling” sau  ,,neuromarketing” au fost aduși la cunoștință de bloggerul și trainerul Alexandru Negrea. ,,Să nu vă gândiți vreodată că reclama nu își are locul”, a spus el. De multe ori, utilizatorii de internet au criticat anumite reclame sau spoturi publicitare. Pe baza unui munte de date, acesta a dovedit faptul că  sunt puse cu un scop.

Cunoștințele din marketing și comunicare au fost puse la încercare printr-un exercițiu practic. Spectatorii au trebuit să se gândească la idei de promovare pentru diverse campanii.
Maria-Larisa Cîrstea, una dintre participanții SM4S, ne-a spus: ,, M-a surprins plăcut structura cursului, atitudinea speakerilor, exemplele și sfaturile oferite de aceștia. A fost un workshop de la care am plecat cu informații prețioase și cu un interes crescut pentru Social Media.”

Cu zâmbetul pe buze, vicepreședintele Rotaract Craiova, Rareș Cojocaru, a încheiat: ,,Sper să mai facem astfel de evenimente!”
Trainingul a fost găzduit de Rotaract Club Craiova,  un club sponsorizat de Rotary, pentru tineri cu vârste între 18-30 de ani. E menit să implice tinerii în activităţi constructive, din care pot învăţa la fiecare pas câte ceva, ajutând în acelaşi timp societatea din care fac parte. 

Printre proiectele organizației se mai numără: ,,React”, ,,Baschet in școli”, ,,ShoeBox”, ,,Un altfel de Halloween”, și ,,Cupa Rotaract-Volei pe plajă”.

Irina BUSUIOC
Nicusor GAVRILĂ

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *