„Să ne dea din ce ne-a predat: tineri capitalişti şi babă comunistă, adică nimic”


Nu de puţine ori ai auzit colegii vorbind despre buchetele impersionante de flori sau cutiile de bomboane care sunt date profesoarelor pentru „a da bine la examen”. Chiar dacă eşti student în căutarea serviciului dorit şi ai în buzunar doar banii de xerocopiat cursurile, e musai să faci rost şi de alţi bani pentru a face pe plac mulţimii din care faci parte. Unii dintre ei sunt în stare să aducă tot ce au pe acasă numai să treacă examenele cu brio, dar de multe ori realitatea e dură.

Eşti nou-venit şi nu ştii cum stă treaba la anumite specializări cu protocolul la examen(e)? Am întrebat câţiva colegi de la diferite specializări despre ce ştiu mai bine şi ce pot oferi.
1. Ce subiecte vrei să îţi cadă la următorul examen?
2. În ce constă protocolul de la examen(e)?

         În această perioadă, pe holurile Universităţii este agitaţie mare. Studenţii încep să se vaiete de posibilele subiecte care le-ar putea pica. „Sper să ne dea pe un singur număr şi, dacă s-ar putea, să fim singuri timp de vreo două ore”. Majoritatea studenţilor se plâng de materia stufoasă şi inutilă pe care sunt nevoiţi să o tocească pentru a trece examenul şi nu se aleg cu nimic după. „La următorul examen aş vrea să îmi pice subiectele cele mai importante şi să nu mai fiu nevoită să învăţ lucruri numai de dragul de a le învăţa. Noi nu ne complicăm prea mult cu «micile atenţii» le luăm doar un buchet de flori profesoarelor”, a spus Alina Drăgoi (Franceză –Engleză, anul I).

De aceeaşi părere este şi Cătălina Iordache (Română – Engleză, anul II) „Sper să îmi pice ceea ce am citit cu o seară înainte că oricum nu reţinem mai nimic după examene şi învăţăm degeaba. Noi la profesoare le luăm câte un buchet de flori aşa, din politeţe”. La fel crede şi Mirela Gheorghe (Comunicare, anul I) „Sper să ne pice ceva uşor, ceva care o să ne ajute pe viitor. Noi la profesoare le-am luat flori pe semestrul trecut, cred că aşa vom face şi acum”.

            Dacă unii studenţi se plâng că au foarte mult de învăţat, alţii ar vrea să înveţe, dar nu au ce: fie nu-şi cunosc profesorul, fie nu s-a implicat suficient: „Să ne dea din ce ne-a predat: tineri capitalişti şi babă comunistă, adică nimic” au spus două studente indignate de la Franceză, anul II.

Dinu Doru (Finanţe-Bănci, I) a spus timorat: „Aş vrea să fie subiecte date pe un singur număr şi să nu fie profa în clasă. Noi, pe semestrul trecut, am adus suc, apă minerală şi ceva covrigei pentru o profesoară, acum nu ştiu în ce va consta protocolul de la examene”.

            Dacă unii studenţi aduc flori sau sucuri la examene, la unii nici nu se pune problema de aşa ceva: „Aş vrea să îmi pice grilă la următorul examen şi subiectele să fie cât mai uşoare, însă la noi nu s-a pus vreodată problema de vreo «atenţie» la unul din profesori”, a spus Denisa Elena (FEAA, Contabilitate, anul I).

Chiar dacă există unele reţineri din partea studenţilor când vine vorba de recunoscut „atenţiile” pe care le oferă profesorilor, mulţi dintre ei sunt dezamăgiţi de sistemul de învăţământ din România pentru că uneori ei reprezintă doar nişte cifre.

Conform Art. 254. fapta funcţionarului care, direct sau indirect, pretinde ori primeşte bani sau alte foloase care nu i se cuvin ori acceptă promisiunea unor astfel de foloase sau nu o respinge, în scopul de a îndeplini, a nu îndeplini ori a întârzia îndeplinirea unui act privitor la îndatoririle sale de serviciu sau în scopul de a face un act contrar acestor îndatoriri, se pedepseşte cu închisoare de la 3 la 12 ani şi interzicerea unor drepturi.

Fapta prevăzută în alin. 1, dacă a fost săvârşită de un funcţionar cu atribuţii de control, se pedepseşte cu închisoare de la 3 la 15 ani şi interzicerea unor drepturi.

Banii, valorile sau orice alte bunuri care au făcut obiectul luării de mită se confiscă, iar dacă acestea nu se găsesc, condamnatul este obligat la plata echivalentului lor în bani.

            Mihaela RÎCU

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.